Преглед и преузимање података
Укупно скупова података - 16
Приступ информацијама
Каталог садржи податке о свим органима власти који су дужни да поступају по захтеву за приступ информацијама, односно спроводе Закон о слободном приступу информацијама од јавног значаја. У категорију органе јавне власти, у смислу чл. 3. Закона, спадају:
1) државни органи, органи територијалне аутономије, органи локалне самоуправе, организације којима је поверено вршење јавних овлашћења, (државни орган у ширем смислу);
2) правна лица која оснива или финансира у целини, односно у претежном делу неки од државних органа из тачке 1).
Преузимање података
Приступ информацијама
Повереник на основу Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја решава по жалбама тражилаца информација у случају да сматрају да нису остварили право на приступ информацијама код органа власти (нпр. тиме што је тај орган донео решење којим се захтев одбија у потпуности или делимично, или тиме што није удовољио захтеву а није ни донео решење у прописаном року). Неопходно је да je лице претходно неком органу јавне власти поднело захтев за приступ. Од поступка по жалби изузето је 6 изричито наведених органа у члану 22, ст. 2 Закона
Преузимање података
Приступ информацијама
У случају да тражилац сматра да му је поступање Повереника (нпр. решењем којим се жалбе одбија као неоснована) онемогућено остваривања права, то лице може покренути поступак пред Управним судом. У пракси се дешава да тужбу Управном суду поднесу и органи власти против чијег поступања је Повереник водио другостепени поступак. Те тужбе су недопуштене.
Преузимање података
Приступ информацијама
Приступ информацијама
По предлогу за извршење решења, Повереник доноси закључак о дозволи извршења и оставља нови рок органу власти,као извршенику да поступи по решењу, под претњом изрицања новчане казне од 20.000 РСД. Уколико извршеник ни тада не поступи по решењу, односно закључку о дозволи извршења решења, новчана казна се наплаћује принудно и доноси се нови закључак којим се изриче нова казна у износу од 180.000 РСД која се наплаћује уколико извршеник ни тада не поступи по налогу из решења Повереника.
Преузимање података
Приступ информацијама
Када неко лице поднесе захтев за слободан приступ информацијама од јавног значаја неком органу власти, а орган власти коме је поднет захтев не располаже траженом информацијом, онда је тај орган дужан да захтев упути Поверенику. Повереник ће, кад добије тај тзв. уступљен захтев, контактирати подносиоца захтева и упутити га ком органу треба да се обрати или ће, ако се подносилац захтева сагласи, Повереник сам проследити захтев органу за кога претпоставља да има информацију.
Преузимање података
Приступ информацијама
Када се неко обрати Поверенику за савет како да добије одређену информацију, Повереник ће га у кратком року обавестити о процедури остваривања права на слободан приступ информацијама од јавног значаја, коме и како да се обрати и шта да уради ако не добије информацију у прописаном року. Када Повереник добије представку која се не односи на питања из његове надлежности, он ће о томе обавестити подносиоца и упутити га да се обрати надлежном органу.
Преузимање података
Приступ информацијама
Свако може да упути Поверенику притужбу у циљу указивања на повреду дужности органа власти уређене Законом о слободном приступу информацијама од јавног значаја. Мере за унапређивање јавности рада Повереник предузима и самоиницијативно, нпр прегледањем квалитета информатора о раду, или организовањем догађаја чији је циљ подизање свести јавности о праву на приступ информацијама, као и органа власти о законским обавезама.
Преузимање података
Приступ информацијама
Повереник је, као и сваки други орган власти, обавезан да поступа по захтеву за приступ информацијама које су настале у његовом раду или у вези са његовим радом. Поступак је прописан чланом 16. Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја. Ако располаже документом са траженом информацијом, Повереник је доставља тражиоцу без одлагања (у просеку од 1-3 дана), а најкасније у прописаном року од 15 дана, и о томе сачињава белешку. Уколико не располаже документом, обавештава тражиоца одмах и уз његову сагласност захтев доставља органу у чијем се поседу, по сазнању Повереника, документ налази. У случају да сматра да остваривање права у целости или делимично треба ограничити, доноси решење о одбијању захтева поводом којег је могуће покренути управни спор.
Преузимање података
Заштита података о личности
Повереник на више различитих начина ради на системском унапређењу заштите података о личности, имајући у виду да је ова област релативно нова и широј јавности још увек недовољно позната.
Неке од најважнијих активности Повереника у погледу унапређења заштите података о личности на системски начин јесу иницијативе за измену и допуну закона којима се уређује заштита података о личности, предлози за оцену уставности и законитости прописа којима је уређена заштита података о личности супротно Уставу и закону, као и давање мишљења на нацрте и предлоге закона којима се уређује ова област.
Преузимање података
Заштита података о личности
Заштита података о личности
Централни регистар збирки података, према Закону о заштити података о личности је јединствена евиденција збирки података које образују и воде сви руковаоци који обрађују податке о личности у Републици Србији. Централни регистар успоставља и води Повереник.
Руковаоци података су дужни да обавесте Повереника о свакој промени у збирци података.
Преузимање података
Заштита података о личности
Повереник на основу Закона о заштити података о личности решава по жалбама лица у случају да сматрају да нису остварили неко од права на заштиту података (нпр. право на обавештење о обради, право на увид у податке или права поводом извршеног увида) код руковаоца података (нпр. тиме што је руковалац донео решење којим се захтев одбија у потпуности или делимично, или тиме што није удовољио захтеву, а није ни донео решење у прописаном року). Неопходно је да је лице претходно руковаоцу поднело захтев за остваривање права.
Преузимање података
Заштита података о личности
Законом о заштити података о личности одређено је да лице на које се подаци односе има право да поднесе притужбу Поверенику ако сматра да је обрада података о његовој личности извршена супротно одредбама овог закона. Поверник утврђивање чињеница о томе да ли је дошло до повреде овог закона и обавештавање подносиоца притужбе о току и резултатима поступка који води, као и праву лица на судску заштиту.
Преузимање података
Заштита података о личности
Подаци о личности могу се износити из Републике Србије у државе чланице Конвенције о заштити лица у односу на аутоматску обраду личних података Савета Европе. За изношење података о личности из Републике Србије у државу која није чланица Конвенције потребно је прибавити дозволу Повереника.
Преузимање података
Заштита података о личности